Informacja dotycząca plików cookies

Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Korzystamy z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Sportznami.pl
 

Do:
Temat:
Wiadomość:
Popularność planu
Wybrany przez:124 osoby
Aktualnie wykonywany przez:59 osób
Obejrzany przez:866 osób
Punkty rankingowe:20.25
Miejsce w rankingu4
Korzystający z planu
Fani planu

Koszykówka z Michałem Chylińskim - podstawy kozłowania

Dodany przez: Sportznami.pl
Poziom zaawansowania:
Ilość dni treningowych: 2 dni w tygodniu
Czas trwania planu: 4 tygodnie

Rozwijane cechy motoryczne Cele realizowane przez plan
Szybkość
Gibkość
Zwinność

Autor planu treningowego
Były gracz Unicaja Malaga, aktualnie związany z PGE Turów Zgorzelec. W sezonie 2005/2006 uznany najlepszym młodym graczem Dominet Basket Ligi. W 2006r. poprowadził reprezentację Polski U20 do 4 miejsca w Mistrzostwach Europy dywizji B. Postanowił rozwijać pasje trenerskie.
Zadaj pytanie w sprawie planu

Plan płatny
29,95 zł Uwaga: Po uiszczeniu opłaty, użytkownik będzie miał 8 tygodni na realizację planu treningowego, licząc od daty jego rozpoczęcia. Po tym okresie nie będzie możliwa jego dalsza realizacja.

Przykładowe multimedia

Streszczenie
Opis planu treningowego

Kozłowanie to jeden z pierwszych elementów techniki, od nauki którego zaczynamy przygodę z koszykówką. Niniejszy plan pozwoli na opanowanie w stopniu podstawowym tego elementu gry. Poprawna technika kozłowania da nam możliwość swobodnego poruszania się po boisku, a zawarte w planie boiskowe wskazówki pomogą lepiej i skuteczniej grać w koszykówkę.

Wykonuj poniższe ćwiczenia z pełnym zaangażowaniem i najdokładniej jak potrafisz. Na tym etapie nauki wpojenie poprawnych nawyków gra elementarną rolę. Z czasem zaczniesz pracować nad szybkością kozłowania. Ważne, żebyś wtedy nie zapomniał o wyuczonej technice. Te dwie cechy: szybkość i technika uczynią z Ciebie zawodnika nie do zatrzymania. Czego serdecznie życzymy!

Przykładowe dni treningowe
1. Nauka panowania nad piłką w miejscu

Pierwszy dzień treningu poświęcamy głównie na naukę panowania nad piłką w miejscu. Staramy się wykonywać każde ćwiczenie jak najdokładniej, nie zwracając większej uwagi na szybkość. Należy pamiętać o podstawowej zasadzie kozłowania:

1. Kozłując piłkę nigdy na nią nie patrzymy (zawodnik kozłujący piłkę musi widzieć co dzieje się na boisku). Szuka możliwości podania lub oddania rzutu. Ze wzrokiem wpatrzonym w kozłowaną piłkę nie widzimy przeciwnika, który prawdopodobnie zraz nam ją zabierze.

2. Uproszczona pozycja koszykarska

Zawsze kozłujemy piłkę na ugiętych nogach. Spróbujmy wykonać bieg  bez uginania nóg. Prawda, że dziwnie to wygląda? Każdy zawodnik kozłujący piłkę ma ugięte nogi w kolanach. Chcąc wykonać krok do przodu nie traci czasu na tą czynność i zawsze jest gotowy do zmiany kierunku poruszania. Przyjmujemy wiec uproszczoną „pozycję koszykarską”. W tym dniu rozpoczniemy również naukę kozłowania piłki słabszą ręką.

3. Nauka panowania nad piłką

Ten dzień treningu to nauka panowania nad piłką w miejscu. Staramy się wykonywać każde ćwiczenie jak najdokładniej nie zwracając większej uwagi na szybkość. Należy pamiętać o podstawowej zasadzie kozłowania:

1.Kozłując piłkę nigdy na nią nie patrzymy (zawodnik kozłujący piłkę musi widzieć co dzieje się na boisku). Szuka możliwości podania lub oddania rzutu. Ze wzrokiem wpatrzonym w kozłowaną piłkę nie widzimy przeciwnika, który prawdopodobnie zaraz nam ją zabierze. Dla sprawdzenia naszych umiejętności na koniec dnia proponujemy ćwiczenie w ruchu.

4. Krok do podstawy gry obronnej

Poruszanie się po boisku zarówno z piłką jak i bez niej to podstawa gry obronnej. Krok dostawny i odpowiednie ustawienie stóp pozwolą nam szybko wykonać ruch lub zmienić kierunek poruszania. W tym dniu kontynuujemy również naukę kozłowania piłki słabszą ręką.

Tablica
Zaloguj się aby dodać komentarz
Michał Sobolewski Znalazłem wreszcie jakiś dobry trening. 28.05.2011
Mariusz Brzażyk rozpoczął trening Kozłowanie piłki - podstawy 27.05.2012
Jan Kowalski rozpoczął trening Kozłowanie piłki - podstawy 02.05.2012
Wojciech Piotrowski rozpoczął trening Kozłowanie piłki - podstawy 08.04.2012
maciej łaszkiewicz rozpoczął trening Kozłowanie piłki - podstawy 27.01.2012
Pokaż starsze wpisy


O nas | Kontakt | Praca | Zgłoś nadużycie | FAQ
Copyright © 2010-2017 Sportznami.pl

Fundusze Europejskie - dla rozwoju innowacyjnej gospodarki - Inwestujemy w waszą przyszłość

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.