Informacja dotycząca plików cookies

Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Korzystamy z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Sportznami.pl
 

Do:
Temat:
Wiadomość:
Popularność planu
Obejrzany przez:126 osób
Punkty rankingowe:20.01
Miejsce w rankingu32
Korzystający z planu

Nordic Walking jako nowa forma aktywności ruchowej

Dodany przez: Sportznami.pl
Poziom zaawansowania:
Ilość dni treningowych: 1 dzień w tygodniu
Czas trwania planu: 4 tygodnie

Rozwijane cechy motoryczne Cele realizowane przez plan
Wytrzymałość
Siła

Autor planu treningowego
Licencjonowana instruktorka Polskiej Federacji Nordic Walking. Oprócz prowadzenia zajęć dla Pań, popularyzuje również ten sport w szkole jako nauczycielka WF.
Zadaj pytanie w sprawie planu

Plan płatny
19,95 zł Uwaga: Po uiszczeniu opłaty, użytkownik będzie miał 8 tygodni na realizację planu treningowego, licząc od daty jego rozpoczęcia. Po tym okresie nie będzie możliwa jego dalsza realizacja.

Przykładowe multimedia

Streszczenie
Opis planu treningowego

Nordic Walking to intensywny marsz z kijami dobry dla wszystkich grup wiekowych, dla osób o słabej kondycji jak i dla sportowców. Ten zwykły marsz z kijami jest treningiem dla mięśni nóg, pośladków, brzucha i pleców, a poprzez stosowanie kijów angażuje mięśnie górnej połowy ciała.

  1. Wprowadzenie do NW.
  2. Zapoznanie ze sprzętem – dobór kijów do wzrostu.
  3. Poznanie etapu wstępnego – rozgrzewka.
  4. Przedstawienie  podstaw techniki bassic i classic NW - stawianie kroków, prawidłowa postawa, trzymanie kijów.
  5. Różne formy ćwiczeń przy użyciu kijów w parach i osobno.
  6. Marsze w terenie z wykorzystaniem poznanych technik.
  7. Doskonalenie techniki marszu z kijami.
  8. Zapoznanie się z ćwiczeniami rozciągającymi na koniec każdego treningu.

W NW najważniejsza jest praca rąk, które wysuwamy do przodu wraz z kijem do wysokości pępka i do tyłu za linię bioder pamiętając o tym, żeby ręce te były prawie wyprostowane w łokciach. Krok zawsze zaczynamy od pięty, ramiona rozluźnione, ręce pracują naprzemienni z nogami.

Przykładowe dni treningowe
1. Nauka podstawy i kroku podstawowego z użyciem kijów

Ten dzień poświęcamy na naukę postawy i kroku podstawowego z użyciem kijów. Dopasowujemy kije do wzrostu. Ćwiczenia w tym dniu nauczają jak poprawnie maszerować, wymuszają stosowanie zasad poprawnej postawy i kroku podstawowego.

2. Doskonalenie techniki kroku podstawowego

W tym dniu doskonalimy technikę kroku podstawowego dodajemy następny element jakim jest praca dłoni i wbijanie kija w podłoże zwiększamy dystans marszu, a także poznajemy różne końcówki kijów i ich zastosowanie.

3. Doskonalenie techniki kroku podstawowego cz.2

W tym dniu doskonalimy technikę kroku podstawowego z wbijaniem kija i pracą dłoni znowu zwiększając dystans i wprowadzając nowy element jakim jest praca górnej części ciała. Zwracamy uwagę na sylwetkę i pracę mięśni brzucha. 

4. Doskonalenie poznanych elementów Nordic Walking

W tym dniu doskonalimy poznane elementy, zwiększamy dystans. Maszerujemy w terenie zróżnicowanym. Jeśli udało się opanować wszystkie elementy należy zwiększyć intensywność treningu w każdym następnym dniu i wydłużać dystans, co sprawi że nasza kondycja i sylwetka ulegną znacznej poprawie.

Tablica


O nas | Kontakt | Praca | Zgłoś nadużycie | FAQ
Copyright © 2010-2020 Sportznami.pl

Fundusze Europejskie - dla rozwoju innowacyjnej gospodarki - Inwestujemy w waszą przyszłość

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.