Informacja dotycząca plików cookies

Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Korzystamy z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Sportznami.pl
 

Do:
Temat:
Wiadomość:
Popularność planu
Obejrzany przez:93 osoby
Punkty rankingowe:20
Miejsce w rankingu45
Korzystający z planu

Pływanie dla początkujących

Dodany przez: Sportznami.pl
Poziom zaawansowania:
Ilość dni treningowych: 2 dni w tygodniu
Czas trwania planu: 4 tygodnie

Rozwijane cechy motoryczne Cele realizowane przez plan
Wytrzymałość
Siła
Moc
Szybkość
Skoczność
Gibkość
Zwinność
Koordynacja ruchowa

Autor planu treningowego
Wielokrotny Mistrz Polski i medalista Mistrzostw Polski w kategorii Masters w pływaniu. Największe osiągnięcia Jakub odnosi w stylu motylkowym 50,100, 200m oraz na dystansach średnich i długich 400,800, 1500m. Jego pasją są również maratony pływackie na wodach otwartych, czyli ekstremalne pływanie tylko dla najlepszych.
Zadaj pytanie w sprawie planu

Plan płatny
19,95 zł Uwaga: Po uiszczeniu opłaty, użytkownik będzie miał 8 tygodni na realizację planu treningowego, licząc od daty jego rozpoczęcia. Po tym okresie nie będzie możliwa jego dalsza realizacja.

Wymagany sprzęt:
Deska do pływania

Rekomendowane miejsca:
Basen, akwen wodny

Streszczenie
Opis planu treningowego

Plan dla osób oswojonych z wodą, posiadających podstawową pływalność (utrzymujących się na wodzie), chcących posiąść umiejętność pływania określonymi stylami.

Wyróżniamy 4 style pływackie: kraul, styl grzbietowy, styl klasyczny (żabka), styl motylkowy (delfin).

Naukę rozpoczniemy od dwóch pierwszych stylów. Początkowo należy opanować poszczególne elementy wybranych  stylów takie jak oddech, praca nóg, praca rąk. Dopiero po opanowaniu poszczególnych elementów będziemy próbować pływania pełnym stylem.

Przykładowe dni treningowe
1. Praca nóg w stylu grzbietowym i w kraulu

Praca nóg to podstawowy element techniki pływackiej. Naukę pływania rozpoczynamy właśnie od ćwiczeń wpajających nawyk właściwego ruchu nóg. Dla ułatwienia wykonywania zadań posłużymy się deską ułatwiającą utrzymywanie się na wodzie. Trzymana w dłoniach deska zwiększa naszą pływalność, a co za tym idzie pozwala skupić się na poprawnej pracy naszego ciała. Pierwszy dzień może przyspożyć nam wiele problemów. Zwłaszcza osobom rozpoczynającym swoją przygodę z pływaniem. Nie należy się jednak poddawać. Pierwsze niepowodzenia szybko odchodza w niepamięć, jeśli tylko będziemy stosowali się do zaleceń planu treningowego. 

2. Praca nóg i ramion w kraulu

Styl dowolny ( kraul ).  W tym dniu kontyuujemy ćwiczenia doskonalące pracę nóg. Już w drugiej części treningu pozwolimy im trochę odpocząć. Nauka pracy rąk w stylu dowolnym będzie od nas wymagała dużego skupienia. Dokładnie opisane wszystkie fazy pracy rąk ułatwią nam opanowanie podstawowej techniki. Bez niej nasze pływanie nigdy nie będzie sprawiało nam przyjemności. Dlatego nie śpieszmy się z wykonywaniem ćwiczeń. Wykonujmy je sumiennie i z zaangażowaniem. Stosujmy sie ściśle do zaleceń umieszczonych w opisach. Na wyścigi przyjdzie jesczze czas. 

3. Praca ramion i nóg w stylu grzbietowym

Trzeci dzień treningowy to kompleksowe podejście do stylu grzbietowego. Rozpoczynamy od powtórki z dnia pierwszego. Ćwiczenia kształtujące odpowiednią pracę nóg. Tym razem jednak nie wspomagamy się deską, co niewątpliwie zwiększa trudność zadania. Jeśli nasze umiejętności nie pozwalają jeszcze na swobodne unoszenie się bez pomocy deski, róbmy większe przerw,. pokonujmy krótsze dystanse. Druga część treningu to nauka pracy rąk w stylu grzbietowym. Tu również bazujemy na konkretnym opisie każdej z faz. Pamiętajcie - technika przede wszystkim. 

4. Skoordynowana praca rąk i nóg w kraulu

Przyszedł w końcu czas na łączenie trenowanych w poprzednich dniach elementów. Pierwsze kilka podejść do ćwiczenia może skończyć się niepowodzeniem, ale już po kilku próbach z pewnością się uda. Synchronizacja ruchów przychodzi z trudnością początkującym pływakom. Wierzcie mi, że już wkrótce będziecie wszystkie elementy wykonywać odruchowo. Zanim sie tak stanie zachęcam do dokładnego wykonywania ćwiczeń i nie zrażania sie początkowymi niepowodzeniami. 

Tablica


O nas | Kontakt | Praca | Zgłoś nadużycie | FAQ
Copyright © 2010-2020 Sportznami.pl

Fundusze Europejskie - dla rozwoju innowacyjnej gospodarki - Inwestujemy w waszą przyszłość

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.